Portfolio

#postępyRobię. Kampania z blogerami moto – Ergo Hestia

Bezpieczeństwo na drodze to jeden z priorytetów Ergo Hestii, drugiego największego ubezpieczyciela w Polsce. Aktywności wokół tego tematu stały się osią rocznej kampanii zintegrowanej obejmującej sieci społecznościowe, blogi oraz radio i media drukowane.

#postępyRobię: blogerzy moto, mistrz rajdowy i społeczność w akcji

Aktywności wokół tego tematu były osią rocznej kampanii zintegrowanej #postępyRobię, która objęła:

  • długofalową współpracę z 7 popularnymi blogerami motoryzacyjnymi
  • partnerstwo z ambasadorem marki – mistrzem rajdów samochodowych Michałem Kościuszko
  • stworzenie firmowego bloga postępyRobię, tworzonego przez pracowników Ergo Hestia i blogerów
  • stworzenie przez blogerów wraz ze społecznością unikalnej publikacji – pierwszego społecznościowego „Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy”, który zawierał materiały wideo, teksty oraz dodatkowe multimedia dotyczące poprawy bezpieczeństwa zachowania na drodze (każdy z zaangażowanych blogerów, wspólnie ze swoją społecznością przygotował 1 rozdział przewodnika: np. prowadzenie w nocy, kultura wśród kierowców, itd.)

 

Stworzony przez nas blog postepyrobie.pl powstawał przy wsparciu blogerów moto oraz specjalistów Ergo Hestii

 

  • kampania została wsparta silną promocją w tradycyjnych mediach – radiu RMF FM, dziennikach, a także mediach społecznościowych oraz blogu firmowym
  • stworzenie aplikacji konkursowej na Facebooku, której użytkownicy mogli zadawać pytania o tematyce motoryzacyjnej jak i samemu doradzać innym. Dodatkowo eksperci (blogerzy i Michał Kościuszko) odpowiadali na najciekawsze pytania społeczności

Cele kampanii:

  • Promocja Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy, pierwszego społecznościowego poradnika dla każdego kierowcy
  • Promocja bloga postepyrobie.pl
  • Przygotowanie niezawodnej aplikacji konkursowej i konkursu wzbudzającego wyłączenie pozytywne odczucia (czytelne zasady/dobry dialog z uczestnikami)
  • Poznanie potrzeb użytkowników, którzy będą zadawali pytania odnośnie tematyki motoryzacyjnej, sztuki prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwa
  • Przekierowanie użytkowników Facebooka do aplikacji #postępyRobię
  • Pozyskanie porad społeczności oraz pytań, na które mogliby odpowiedzieć: eksperci Ergo Hestia, blogerzy zaangażowani w akcję, ambasador marki Michał Kościuszko
  • Pozyskanie tematów, treści na blog postepyrobie.pl

Platforma działań:

  • Aplikacja w serwisie społecznościowym Facebook, strona RMF FM, kierująca użytkowników bezpośrednio do aplikacji i na profil Grupa Ergo Hestia na Facebooku, blog postepyrobie.pl
  • Aplikacja działająca w trybie ciągłym. Zwiększona aktywność związana z promocyjnymi okresami powiązanymi z działaniami związanymi z akcją #postępyRobię
  • Blog postepyrobie.pl, kierujący ruch do aplikacji

Rezultaty:

  • Absolutnie żadnych problemów z aplikacją przez cały czas trwania kampanii. Żadnych negatywnych opinii ze strony użytkowników!
  • Użytkownicy aplikacji weszli w ponad 21 600 interakcji z aplikacją
  • Użytkownicy ocenili zgłoszenia dodane w aplikacji aż 754 razy (Poziom ciekawości)
  • Użytkownicy aplikacji dodali 51 zgłoszeń (Pytania i Porady)
  • Eksperci Ergo Hestii udzielili odpowiedzi na 26 pytań

Juliusz Kornaszewski