Bezpieczeństwo na drodze to jeden z priorytetów Ergo Hestii, drugiego największego ubezpieczyciela w Polsce. Aktywności wokół tego tematu stały się osią rocznej kampanii zintegrowanej obejmującej sieci społecznościowe, blogi oraz radio i media drukowane.
#postępyRobię: blogerzy moto, mistrz rajdowy i społeczność w akcji
Aktywności wokół tego tematu były osią rocznej kampanii zintegrowanej #postępyRobię, która objęła:
- długofalową współpracę z 7 popularnymi blogerami motoryzacyjnymi
- partnerstwo z ambasadorem marki – mistrzem rajdów samochodowych Michałem Kościuszko
- stworzenie firmowego bloga postępyRobię, tworzonego przez pracowników Ergo Hestia i blogerów
- stworzenie przez blogerów wraz ze społecznością unikalnej publikacji – pierwszego społecznościowego „Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy”, który zawierał materiały wideo, teksty oraz dodatkowe multimedia dotyczące poprawy bezpieczeństwa zachowania na drodze (każdy z zaangażowanych blogerów, wspólnie ze swoją społecznością przygotował 1 rozdział przewodnika: np. prowadzenie w nocy, kultura wśród kierowców, itd.)
- kampania została wsparta silną promocją w tradycyjnych mediach – radiu RMF FM, dziennikach, a także mediach społecznościowych oraz blogu firmowym
- stworzenie aplikacji konkursowej na Facebooku, której użytkownicy mogli zadawać pytania o tematyce motoryzacyjnej jak i samemu doradzać innym. Dodatkowo eksperci (blogerzy i Michał Kościuszko) odpowiadali na najciekawsze pytania społeczności
Cele kampanii:
- Promocja Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy, pierwszego społecznościowego poradnika dla każdego kierowcy
- Promocja bloga postepyrobie.pl
- Przygotowanie niezawodnej aplikacji konkursowej i konkursu wzbudzającego wyłączenie pozytywne odczucia (czytelne zasady/dobry dialog z uczestnikami)
- Poznanie potrzeb użytkowników, którzy będą zadawali pytania odnośnie tematyki motoryzacyjnej, sztuki prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwa
- Przekierowanie użytkowników Facebooka do aplikacji #postępyRobię
- Pozyskanie porad społeczności oraz pytań, na które mogliby odpowiedzieć: eksperci Ergo Hestia, blogerzy zaangażowani w akcję, ambasador marki Michał Kościuszko
- Pozyskanie tematów, treści na blog postepyrobie.pl
Platforma działań:
- Aplikacja w serwisie społecznościowym Facebook, strona RMF FM, kierująca użytkowników bezpośrednio do aplikacji i na profil Grupa Ergo Hestia na Facebooku, blog postepyrobie.pl
- Aplikacja działająca w trybie ciągłym. Zwiększona aktywność związana z promocyjnymi okresami powiązanymi z działaniami związanymi z akcją #postępyRobię
- Blog postepyrobie.pl, kierujący ruch do aplikacji
Rezultaty:
- Absolutnie żadnych problemów z aplikacją przez cały czas trwania kampanii. Żadnych negatywnych opinii ze strony użytkowników!
- Użytkownicy aplikacji weszli w ponad 21 600 interakcji z aplikacją
- Użytkownicy ocenili zgłoszenia dodane w aplikacji aż 754 razy (Poziom ciekawości)
- Użytkownicy aplikacji dodali 51 zgłoszeń (Pytania i Porady)
- Eksperci Ergo Hestii udzielili odpowiedzi na 26 pytań